شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

  • ۰
  • ۰

​​​​​​

مقدمه:

شیر آلات بهداشتی یا همان  شیر  یک وسیله ای می باشد  معمولاً فلزی است که برای باز و بسته کردن  و تنظیم جریان مایعات و گازها مورد ستفاده قرار میگیرد. شیرآلات به دو گروه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی که در ساختمان از آن استفاده می شود  و شیرآلات صنعتی تقسیم می شوند.امروزه شیرآلات بغیر  از اینکه  وسیله ای برای استفاده راحت تر از آب میباشد   وسیله ای هم  برای استفاده صحیح از آب برای رفع معضل کم آبی در جهان به شمار می رود.

در این مطلب قصد داریم تاریخچه شیر آلات را به شما بگوییم.

تاریخچه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

تاریخچه شیرآلات به طور کلی به دوران باستان باز می گردد. ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، از لوله کشی و همچنین شیرآلات در جهت  هدایت آب به فواره ها و خانه های اشراف و یا شخصی استفاده می گردید، مثلا در قصر سلطنتی مینوآن  در جزیره کرِت  علاوه بر اینکه لوله های سفالینه برای لوله کشی و آبیاری، وجود داشت شیرهای نصب شده که معمولا  از جنس طلا، نقره و سنگ مرمر بودند. بین سال های ۱۰۰۰ پیش از میلاد مسیح  تا ۴۷۶ پس از میلاد مسیح استفاده از لوله ها ی سربی و سپس شیر های مرمرین و نقره ای در حمام های خصوصی و عمومی رواج یافت. در قرن چهارم میلادی بود که رومیان از لوله کشی و شیرآلات برای هدایت آب به ۱۱حمام عمومی، ۸۵۶ حمام خصوصی و ۱۳۵۲ فواره و آب انبار استفاده می نمودند.

در گذشته، خروجی سرد و گرم  به صورت یک خروجی واحد نبودند و آب خروجی از شیر دوش  مستقل هر کدام یا بسیار سرد و یا بسیار گرم بودند. در سال ۱۹۷۳ میلادی (۱۳۱۶ شمسی) بود که  آلموئِن، دانشجوی ساکن شهر سیاتل واشنگتن، دستش زیر آب جوش خروجی از  آب گرم سوخت. در نتیجه این حادثه باعث شد تا ایده طراحی شیرآلات  امروزی که آب سرد و گرم از یک خروجی می آیند در ذهنش شکل گیرد . طرح اولیه او پذیرفته نشد اما  بین سال های ۱۹۴۰میلادی (۱۳۱۹ شمسی) و ۱۹۴۵میلادی (۱۳۲۴ شمسی) او موفق شد یکشیر کلاسیک  با عملکرد خوب طراحی نماید. بالاخره مردم میتوانستند دمای آب خروجی از شیر را تنظیم نمایند .

منبع:سایت اندیکا

  • ۹۸/۰۸/۱۱
  • شیرآلات اندیکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی