شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقدمه:

شیرآلات  اهرمی نوعی از شیرآلات ساختمانی می باشد که به سرعت جای شیرهای قدیمی را گرفته است  و بخاطر  راحتی و سهولتی که در استفاده دارد و لوکس بودن آن  موجب جلب سلیقه اکثرمردم شده است .در این مقاله شیر آلات اندیکا سعی کرده تا برخی از مزایای استفاده از این نوع شیرآلات را بیان کند.


اجزای شیر آلات اهرمی

بطور کلی اجزای شیرآلات ساختمانی دارای دو بخش عمده می باشند:
1-بخش داخلی: به همان پایه و ساقه اصلی شیر می گویند که کیفیت و آلیاژ  آن در استحکام و دوام شیر تاثیر زیادی دارد. و همچنین اجزای داخلی شیر که شامل کاتریج شیر نیز میشود.
2- بخش خارجی: همان پوشش خارجی میباشد که همین بخش خارجی ظاهر کار میباشد که جلب توجه می کند.

مزایای شیرآلات اهرمی

 

1:مزایای شیرآلات اهرمی در شیر ظرفشویی

در شیر ظرفشویی با استفاده از شیرآلات اهرمی به سادگی میتوان ورودی و خروجی آب را تنظیم کرد و همچنین میزان فشار آب گرم یا آب سرد به سادگی قابل تنظیم می باشد. همچنین بخاطر اینکه فضای کمتری اشغال میکند شستن ظرفها در سینک راحت تر انجام می شود.

2:مزایای شیرآلات اهرمی در شیر دوش


منبع:سایت اندیکا

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

مقدمه:

ما همه در خانه‌هایی که دارای امنیت و آسایش هستند زندگی می‌کنیم و اکثر اوقات زمانی که به یک ساختمان قدم می‌گذاریم که آن ساختمان کاملاً ساخته و آماده شده است؛ ولی شاید خیلی از ما رمورد چگونگی ساخت و ساز خانه اطلاع چندانی نداشته باشیم.  برای بسیاری از ما شاید این سؤال پیش آمده باشد که که مراحل ساخت و ساز چه هستند و در هر یک از این مراحل مرحله چه کارهایی میتوان انجام داد . در این مقاله سعی کردیم شمارا با این مراحل آشنا کنیم پس با سایت اندیکا همراه باشید.

مراحل ساخت

1:پی ریزی ساختمان

پی‌ریزی یا فونداسیون از مراحل ساخت ساختمان است و عملیاتی است که برای استحکام  ساختمان انجام می‌پذیرد. پی‌ها بخش هایی از ساختمان هستند که به وسیله نیروهای وارده به ساختمان را به زمین منتقل می‌کنند و از این طریق از شدت ارتعاشات کاسته میشود که باعث استحکام ساختمان می‌شوند. جهت عملیات پی‌سازی باید ابتدا عمل گودبرداری انجام شود؛ گودبرداری به برداشتن حجم زیادی از خاک زمین میگویند که در نتیجه‌ی آن یک حفره‌ی بسیار بزرگ در سرتاسر زمین به عمق حداقل نیم متر ایجاد می شود.
در صورتی که ارتفاع ساختمانی که ساخته میشود، زیاد بلند نباشد، گودبرداری در ارتفاع کم صورت میگیرد که به آن گودبرداری سطحی نیز می گویند. این نوع از گودبرداری گاه حتی با کلنگ و بیل به صورت دستی هم انجام میشود. برای احداث ساختمان‌های بزرگ و برج‌های بلند نیاز به گودبرداری عمیق می باشد. که در این صورت این کار را با استفاده از  ماشین‌آلات حفاری  انجام می دهند. گودبرداری تا جایی انجام می‌شود که از بابت نشست‌های احتمالی زمین مطمئن شوند؛ در این حالت است که اصطلاحاً می‌گویند ، گودبرداری تا رسیدن به زمین بکر انجام می گردد.

 

 

۲) آرماتوربندی ساختمان

آرماتوربندی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ساختمان می باشد که اگر به درستی انجام نگردد، استحکام ساختمان را مورد تهدید قرار میگیرد. انواع نیروهایی را که به بتن وارد میگردد، می‌توان به دو دسته‌ی فشاری و کششی تقسیم‌بندی بشود. استحکام فشاری بتن به مقاومتی میگویند که بتن در برابر نیروهای وارده عمود از خود عکس العمل نشان می‌دهد. استحکام کششی نیز مربوط به مقاومتی میباشد که در آن نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد می گردد. بتن استحکام فشاری زیادی دارد اما در برابر نیروهای کششی بسیار شکننده و ضعیف عمل میکند.
عملیات آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان دقیقاً به همین منظور انجام می شود تا مقاومت کششی بتن افزایش پیدا میکند. در آرماتوربندی میلگردها به وسیله‌ی جوش یا بست فلزی کنار هم قرار داده میشود که باعث  استحکام کششی بتن و افزایش آن میشود. در حقیقت تمام نیروهای کششی وارده به ساختمان به میلگردها وارد میگردد. برای ساختمان بتنی کوچک از آرماتورهایی با قطر ۱۲ میلی‌متر یا کمتر استفاده می گردد.

منبع:سایت اندیکا

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

(جهت دریافت اطلاعات کامل به سایت اندیکا مراجعه کنید.)

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

​​​​​​

مقدمه:

شیر آلات بهداشتی یا همان  شیر  یک وسیله ای می باشد  معمولاً فلزی است که برای باز و بسته کردن  و تنظیم جریان مایعات و گازها مورد ستفاده قرار میگیرد. شیرآلات به دو گروه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی که در ساختمان از آن استفاده می شود  و شیرآلات صنعتی تقسیم می شوند.امروزه شیرآلات بغیر  از اینکه  وسیله ای برای استفاده راحت تر از آب میباشد   وسیله ای هم  برای استفاده صحیح از آب برای رفع معضل کم آبی در جهان به شمار می رود.

در این مطلب قصد داریم تاریخچه شیر آلات را به شما بگوییم.

تاریخچه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

تاریخچه شیرآلات به طور کلی به دوران باستان باز می گردد. ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، از لوله کشی و همچنین شیرآلات در جهت  هدایت آب به فواره ها و خانه های اشراف و یا شخصی استفاده می گردید، مثلا در قصر سلطنتی مینوآن  در جزیره کرِت  علاوه بر اینکه لوله های سفالینه برای لوله کشی و آبیاری، وجود داشت شیرهای نصب شده که معمولا  از جنس طلا، نقره و سنگ مرمر بودند. بین سال های ۱۰۰۰ پیش از میلاد مسیح  تا ۴۷۶ پس از میلاد مسیح استفاده از لوله ها ی سربی و سپس شیر های مرمرین و نقره ای در حمام های خصوصی و عمومی رواج یافت. در قرن چهارم میلادی بود که رومیان از لوله کشی و شیرآلات برای هدایت آب به ۱۱حمام عمومی، ۸۵۶ حمام خصوصی و ۱۳۵۲ فواره و آب انبار استفاده می نمودند.

در گذشته، خروجی سرد و گرم  به صورت یک خروجی واحد نبودند و آب خروجی از شیر دوش  مستقل هر کدام یا بسیار سرد و یا بسیار گرم بودند. در سال ۱۹۷۳ میلادی (۱۳۱۶ شمسی) بود که  آلموئِن، دانشجوی ساکن شهر سیاتل واشنگتن، دستش زیر آب جوش خروجی از  آب گرم سوخت. در نتیجه این حادثه باعث شد تا ایده طراحی شیرآلات  امروزی که آب سرد و گرم از یک خروجی می آیند در ذهنش شکل گیرد . طرح اولیه او پذیرفته نشد اما  بین سال های ۱۹۴۰میلادی (۱۳۱۹ شمسی) و ۱۹۴۵میلادی (۱۳۲۴ شمسی) او موفق شد یکشیر کلاسیک  با عملکرد خوب طراحی نماید. بالاخره مردم میتوانستند دمای آب خروجی از شیر را تنظیم نمایند .

منبع:سایت اندیکا

  • شیرآلات اندیکا