شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

مقدمه:

در تمامی شیرآلات اهرمی کاتریج قرار گرفته است و نقش بسیار مهمی در عملکرد شیر آلات ایفا میکنند ، ما قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با کاتریج آشنا کنیم.

تاریخچه کاتریج شیرآلات

در گذشته شیرآلات دوخروجی داشتند. یک خروجی  آب گرم و یک خروجی آب سرد بود . تا در سال 1937 این طراحی تغییر یافت. این تغییر ابداعی از  دانشجویی به نام “آل موئن” بود. یک روز او شیرآب را باز نمود تا با آن دستان خود را بشوید ولی دست او با آب گرم سوخت.این حادثه موجب شد تا  ایده طراحی شیرآلات با یک علم خروجی آب در ذهنش شکل بگیرد.

در بین سال های 1940 تا 1945 آل موئن شیرهای متفاوتی طراحی کرد: از شیرآب هایی که  دو دریچه داشتند تا شیرآب هایی که  استوانه ای بودند.  وی سرانجام اولین شیر مخلوط خود را را در اواخر 1947 توانست بفروشد. در سال 1959 ، شیرآب هایی که او ساخته بود در بیش از یک میلیون خانه در آمریکا استفاده شد و تقریباً در 55 کشور جهان به فروش رفت

به جر از آل موئن ، لندیز پری هم کس دیگری بود که  درگیر طراحی های مبتکرانه شیرآلات بود . در سال 1945 وی برای اولین بار توانست  شیرآب  تک ضرب (با دسته ربع گرد) را برای فراهم نمودن امکان کنترل بهتر میزان حجم خروجی  آب  طراحی کند . این طراحی او موفق شد  در سال 1952 به عنوان اختراع ثبت گردد .

تا حدود بیست سال بعد از آن ، ولورینگ برَس  دیسک های سرامیکی برای کنترل آب را اختراع و ثبت نمود.  متفاوت با  کارتریجهای لاستیکی، دیسک های سرامیکی صیقلی میباشند  و میزان صاف بودن آنها در نوارهای نازک اندازه گیری می شود. دیسک های سرامیکی بخاطر مقاومتشان در برابر ساییدگی از دیسک های لاستیکی ماندگاری بیشتری دارند .

دلایل سفت شدن شیر اهرمی و روش برطرف کردن آن

دلایل سفت شدن کاتریج

  • خشک شدن مغزی و واشر
  • خرابی مغزی
  • جرم گرفتن مغزی
  • فرسوده شدن واشر

 

البته دلایل دیگری مثل دمای بالای آب، سختی و رسوب داشتن آب، و استفاده کردن پی در پی از شیر هم میتواند باعث خرابی کاتریج بشود البته در کاتریج های ضعیفتر. و راه حل آن تعویض کاتریج میباشد.

 

سخن پایانی

شرکت شیر آلات اندیکا با استفاده از مرغوب ترین کاتریج های موجود در بازار توانسته رضایتمندی مشتریان خود را به همراه داشته باشد و خرابی کاتریج را به صفر برساند.

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

 

(جهت دریافت اطلاعات بیشتربه سایت اندیکا مراجعه کنید.

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

(جهت دریافت اطلاعات کامل به سایت اندیکا مراجه کنید.)

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

(جهت دریافت اطلاعات کامل به سایت اندیکا مراجعه کنید.)

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

مقدمه:

شیرآلات اندیکا  در این مطلب برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبین عزیز به بررسی و شناخت پروسه تولید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی میپردازد. در کل پروسه تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی اندیکا دارای پنج مرحله اصلی می باشد. این مراحل به ترتیب اجرا  ریخته گری، ماشین کاری، پرداخت کاری، آبکاری و مونتاژ می باشند .در شیرآلات بهداشتی اندیکا، مهندسین این شرکت کیفیت محصولات را در تمامی مراحل گفته شده در  روند تولید کنترل می کنند و آزمایشات دقیق و مطابق با استاندارد را انجام میدهند  تا محصول نهایی بعد از تولید کامل بدون هیچگونه عیب و نقص و با بالاترین کیفیت عرضه شود.

ماده اولیه ای که در ریخته گری شیرآلات ساختمانی اندیکا مورد استفاده قرار میگیرد فلز آلیاژی برنج می باشد. آلیاژ برنج ترکیبی از دو فلز مس و روی می باشد. برنج در دنیای صنعت مصارف مختلفی و متفاوتی دارد. از جمله موارد مصرف برنج  می توان به قطعات تزیینی و دکوریجات، حتی مهمات جنگی و یا صنعت قفل و کلید و همچنین صنعت شیرآلات بهداشتی را اشاره کرد. یکی از خواص بسیار مهمی که  آلیاژ برنج دارد مقاوم بودن در برابر اکسایش و همچنین عدم ترکیب با اکسیژن هوا و املاح و مواد معدنی موجود در آب می باشد. به همین خاطر است که  که شیرآلات بهداشتی و ساختمانی از فلز آلیاژی برنج  ساخته می شود. نام آلیاژی که در تولید شیرآلات بهداشتی اندیکا مورد استفاده قرار میگیرد  MS 60 می باشد که ترکیبات آن شامل: 60% مس، 38% روی و 2% سایر فلزات میباشد. رنگ فلز برنج تقریبا  شبیه به رنگ طلا است. به دلیل مقاومت بالا در برابر اکسایشآلیاژ برنج هرگز کدر و لکه دار نخواهد شد.

 

 

مراحل تولید شیرآلات اندیکا:

1:ریخته گری

در کل ریخته گری به سه نوع قالب های ماسه ای و قالب های دایکست و قالب های رِیژه تقسیم بندی می شود.ریخته گریقالب های ماسه ای و یا همان ریخته گری سنتی  در آن از قالب هایی یک بار مصرف از جنس ماسه استفاده می شود که پس از ریختن مواد مذاب در آن و سرد شدن با زدودن ماسه ها محصول نهایی به دست می آید. کیفیت سطوح به دست آمده با استفاده از این روش بسیار پایین و دارای روزنه های و فرج زیادی می باشد و حتی پس از پرداخت هم دارای سطحی ناهموار است.ریخته گری به روش قالب های دایکست هم  برای تولید قطعات آلومینیومی و آلیاژهای روی مورد استفاده قرار میگیرد.

اما ریخته گری با استفاده از قالب های ریژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های ریخته گری می باشد که شیرآلات با کیفیت و مرغوب مانند شیرآلات اندیکا عمدتا با این  روش تولید می شوند. قالب را معمولاً قبل از بارریزی گرم می‌کنند. برای تولید قطعات ریختگی مرغوب همواره باید درجه حرارت قالب را کنترل کنند.یکی دیگر از فواید این روش ریخته گری دقت ابعادی خوب، سطح تمام شده مناسب، کیفیت متالورژیکی بالای قطعات تولید شده می باشد همچنین این روش عیوب ریخته‌گری بسیار کمی دارد.

2: ماشین کاری

در مرحله ماشین کاری اضافه های  راه های آب و اطراف قالب توسط اره های صنعتی و ماشین آلات پیشرفته برداشته می شود سپس ، سوراخ ها و رزوه های لازم توسط ماشین های تراش و دستگاه های فرز سی ان سی با کمک ابزار آلات دقیق تراش میخورد.

 

3:مرحله پرداخت کاری

مرحله پرداخت کاری  شامل دو بخش سنباده زنی و پولیش می شود. در بخش سنباده زنی، سطوح قطعات ماشین کاری شده، توسط نوارهای چرخان سنباده با دقت ساییده می شوند و ناهمواری های سطح کار صاف و یکدست میشود. بعد از آن  در قسمت پولیش با استفاده از گیلانس هایی که از پارچه های کتان و پشمی با آهار های نرم و سفت ساخته شده است و به وسیله واکس های پولیش، سطح کار براق و صیقلی می شود تا آماده مرحله بعدی یعنی آبکاری بشوند.

4: آبکاری

فرایند آبکاری دارای به قسمت آماده سازی قطعات، آبکاری نیکل و آبکاری کروم تقسیم بندی میشود.

آماده سازی قطعات برای آبکاری

برای آنکه   یک سطح فلزی مناسب برای آبکاری داشته باشیم نخستین عملی که با دقت باید انجام گیرد ٬ تمیز کردن قطعه می باشد . چون چسبندگی خوب زمانی به وجود می‌آیدحاصل می آید که فلز پایه٬ داراری سطحی کاملا تمیز و مناسب باشد.  عملیات آماده سازی عبارت است از چربی زدایی، تمیز کردن توسط اسید رقیق و آبکشی.

آبکاری نیکل

رنگ نیکل سفید شبیه نقره می باشد  که کمی متمایل به زرد می باشد و به راحتی صیقل‌پذیر و دارای خاصیت انبساط و انقباض٬ جوش‌پذیر بوده و مغناطیسی هست آبکاری با نیکل در کل برای  ایجاد یک لایه براق برای یک لایه بعدی مانند کروم به کار می‌رود.

مواد شیمیایی که در الکترولیتهای نیکل وجود دارند عبارتنداز: نمک فلزی، نمک رسانا، مواد تامپونه کننده، مواد ضد حفره‌ای شدن

در مرحله آبکاری نیکل، قطعه را آنقدر در وان الکترولیت نگه داشته می شود که لایه ای از نیکل به ضخامت حداقل 10 میکرون بر روی آن شکل بگیرد.

.

آبکاری کروم

روکش‌های لایه کرومبه رنگ شبیه نقره می باشد. قدرت انعکاس سطح کروم‌کاری شده و کاملا″ صیقلی شده در حد ۶۵% می باشد. این عدد برای نقره ۸۸%و نیکل ۵۵% تعیین شده است. در حالی که خاصیت انعکاس نقره و نیکل با گذشت زمان کم خواهد شد٬ در مورد کروم تغییری ایجاد نخواهد شد. لایه‌های کروم قابل نیستند و رنگ‌کاری و نقاشی نیز نمیشوند. کروم در مقابل گازها٬ موادقلیایی و نمکها بسیار مقاوم می باشد. از این رو پوشش بسیار خوبی برای شیرآلات بهداشتی می باشند.

5: مونتاژ

در مرحله مونتاژ در شیرآلات ساختمانی اندیکا پس از کنترل مشخصات ظاهری قطعات ، کارتریج های اروپایی بر روی شیرآلات قرارمی گیرد. و بهد از آن در بخش آزمایشگاه، شیر ها توسط  دستگاه های تست فشار  مورد آزمایش های مختلف باتوجه به استاندارد های بین المللی و ملی ایران قرار میگیرند

اکنون میتوانید باخیالی آسوده شیرآلات ساختمانی اندیکا را نصب کنید و سالهای سال از آن استفاده نمایید.

 منبع:سایت اندیکا

 

 

  • شیرآلات اندیکا