شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

  • ۰
  • ۰

مقدمه:

ما همه در خانه‌هایی که دارای امنیت و آسایش هستند زندگی می‌کنیم و اکثر اوقات زمانی که به یک ساختمان قدم می‌گذاریم که آن ساختمان کاملاً ساخته و آماده شده است؛ ولی شاید خیلی از ما رمورد چگونگی ساخت و ساز خانه اطلاع چندانی نداشته باشیم.  برای بسیاری از ما شاید این سؤال پیش آمده باشد که که مراحل ساخت و ساز چه هستند و در هر یک از این مراحل مرحله چه کارهایی میتوان انجام داد . در این مقاله سعی کردیم شمارا با این مراحل آشنا کنیم پس با سایت اندیکا همراه باشید.

مراحل ساخت

1:پی ریزی ساختمان

پی‌ریزی یا فونداسیون از مراحل ساخت ساختمان است و عملیاتی است که برای استحکام  ساختمان انجام می‌پذیرد. پی‌ها بخش هایی از ساختمان هستند که به وسیله نیروهای وارده به ساختمان را به زمین منتقل می‌کنند و از این طریق از شدت ارتعاشات کاسته میشود که باعث استحکام ساختمان می‌شوند. جهت عملیات پی‌سازی باید ابتدا عمل گودبرداری انجام شود؛ گودبرداری به برداشتن حجم زیادی از خاک زمین میگویند که در نتیجه‌ی آن یک حفره‌ی بسیار بزرگ در سرتاسر زمین به عمق حداقل نیم متر ایجاد می شود.
در صورتی که ارتفاع ساختمانی که ساخته میشود، زیاد بلند نباشد، گودبرداری در ارتفاع کم صورت میگیرد که به آن گودبرداری سطحی نیز می گویند. این نوع از گودبرداری گاه حتی با کلنگ و بیل به صورت دستی هم انجام میشود. برای احداث ساختمان‌های بزرگ و برج‌های بلند نیاز به گودبرداری عمیق می باشد. که در این صورت این کار را با استفاده از  ماشین‌آلات حفاری  انجام می دهند. گودبرداری تا جایی انجام می‌شود که از بابت نشست‌های احتمالی زمین مطمئن شوند؛ در این حالت است که اصطلاحاً می‌گویند ، گودبرداری تا رسیدن به زمین بکر انجام می گردد.

 

 

۲) آرماتوربندی ساختمان

آرماتوربندی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ساختمان می باشد که اگر به درستی انجام نگردد، استحکام ساختمان را مورد تهدید قرار میگیرد. انواع نیروهایی را که به بتن وارد میگردد، می‌توان به دو دسته‌ی فشاری و کششی تقسیم‌بندی بشود. استحکام فشاری بتن به مقاومتی میگویند که بتن در برابر نیروهای وارده عمود از خود عکس العمل نشان می‌دهد. استحکام کششی نیز مربوط به مقاومتی میباشد که در آن نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد می گردد. بتن استحکام فشاری زیادی دارد اما در برابر نیروهای کششی بسیار شکننده و ضعیف عمل میکند.
عملیات آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان دقیقاً به همین منظور انجام می شود تا مقاومت کششی بتن افزایش پیدا میکند. در آرماتوربندی میلگردها به وسیله‌ی جوش یا بست فلزی کنار هم قرار داده میشود که باعث  استحکام کششی بتن و افزایش آن میشود. در حقیقت تمام نیروهای کششی وارده به ساختمان به میلگردها وارد میگردد. برای ساختمان بتنی کوچک از آرماتورهایی با قطر ۱۲ میلی‌متر یا کمتر استفاده می گردد.

منبع:سایت اندیکا

  • ۹۸/۰۸/۲۳
  • شیرآلات اندیکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی