شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

مقدمه

شاید با شنیدن نام شیر آلات ساختمانی و یا شیر آلات بهداشتی , یاد شیر آلات نوستالژیک رنگ قرمز و آبی دوران کودکی خود افتاده اید . ولی به مرور زمان و با تغییر ذائقه مشتریان از حیث زیبایی شناسی ( دکوراسیون داخلی مربوطه به سرویس بهداشتی و حمام و البته آشپزخانه ) و همچنین راحتی کاربر برای استفاده از شیر آلات اهرمی کم کم به جایگزینی برای شیر آلات بهداشتی فلکه ای تبدیل شده اند .

در ادامه شما را با انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی آشنا خواهم کرد

انواع شیرآلات

1) شیر آلات مدل تک اهرمی

اهرم را به یک طرف برای آب داغ و به طرف دیگر برای آب سرد حرکت می دهیم حد وسط دمای متوسط آب میباشد .

2) شیر آلات مدل دو فلکه ای

همان مدل قدیمی و سنتی با دو دسته جداگانه باری آب گرم و سرد است.امروزه دیگر استفاده از این نوع از شیرآلات مرسوم نیست و فقط مدل های لوکس و مسی یا برنزی آن که موجود است.

3) شیر آلات سنسوردار یا چشمی

استفاده از شیرآلات مدل دو فلکه ای سخت تر از مدل اهرمی میباشد و نصب آن ها نیز مشکل تر است .شیر آلات اهرمی قابلیت تنظیم راحت آب را دارااند و هم چنین به علت اینکه راحت تر باز و بسته می شوند کاهنده مصرف آب بوده و از لحاظ بهداشتی نیز بهتر از مدل دو فلکه است .شیر آلات سنسور دار نوع جدید شیرآلات است که از لحاظ قیمتی بالا است اما کاهنده واقعی در مصرف آب بوده و همچنین کاملا بهداشتی می باشد زیرا هیچ گونه تماسی با دسته شیر رخ نخواهد داد.

4) شیرآلات پدالی

بهترین انتخاب برای اماکن عمومی شیرهای پدالی یا غیر لمسی به دلیل عدم نیاز به انرژی مانند برق و باتری در قیاس با شیرآلات الکترونیکی میباشد. اما آنها هم در هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه‌اند. در مدلهای جدید شیرهای پدالی قابلیت‌هایی مانند تنظیم مقدار و دمای آب سرد و گرم و پدال جمع‌شونده جهت سهولت نظافت در نظر گرفته شده و بر مزیت‌های آن افزوده میشود. این شیرها در مکانهایی مانند مدارس، بیمارستانها، کلیه مراکز پزشکی، هتل‌ها، مساجد، رستوران‌ها و … قابل استفاده‌اند. از دیگر مزایای انواع پدالی و چشمی عدم تماس دست با شیر است که مانع انتقال بیماریهای واگیردار عفونی و پوستی می‌شود و به خاطر سرعت قطع آب در میزان مصرف آب و حتی انرژی نیز صرفه‌جویی شده. از این رو برای اماکن عمومی بهترین انتخاب اند.

5) شیر پیسوار (Piece ware)

شیر ساده‌ای است که معمولاً قبل از اتصال لوله‌های آب سرد و گرم به شیرهای مخلوط نصب میشود. در واقع رابط بین لوله‌کشی و شیر مخلوط است و هدف از نصب آن این است که در صورت خرابی شیرهای مخلوط با بستن آنها بتوان جریان آب را قطع هنمود و به تعمیر و یا تعویض آنها پرداخت. شیرهای پیسوار معمولاً یا از جنس برنجی با آب کاری نیکل کروم هستند و یا از جنس پلاستیک‌های فشرده‌اند و البته امروزه بیشتر از شیرهای پیسوار فیلتردار که دارای فیلتری از جنس استنلس استیل هستند استفاده می‌شود تا از ورود اجسام خارجی به داخل شیر مخلوط جلوگیری شود و از کارتریج شیر اهرمی محافظت بشود.

6) شیرآلات ساده

شیری است که تنها برای کنترل جریان آب نصب شده و عمل مخلوط کردن آب سرد و گرم مانند شیرهای مخلوط را انجام نمی‌دهد. این شیرها دارای اجزای زیر هستند که با بیشتر شیرهای دیگر، مشابه می‌باشد.

جنس شیرآلات

به‌ طور کلی شیرآلات بهداشتی دارای دو بخش عمده یعنی پوسته داخلی (پایه اصلی شیر) و پوشش خارجی هستند که در بخش داخلی تولیدکنندگان با توجه به سفارش‌هایی که دارند معمولا از آلیاژ برنج یا سرب خشک استفاده خواهند کرد. این در حالی است که رعایت مسائل بهداشتی باعث شده اکثر تولیدکنندگان امروزه از خیر سرب خشک گذشته و بیشتر به استفاده از آلیاژ برنج فکر بکنند،و تولید کنندگانی مانند اندیکا از صد درصد آلیاژبرنج استفاده میکنند. چون سرب در صورتی که آبکاری شیر بخوبی انجام نشود در مقابل آب به مرور زمان حل می‌شود و آلودگی‌های خطرناکی برای افراد ایجادخواهند کرد.

انتخاب شیرآلات

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بیشترین مصرف آب شهری مربوط به مصرف آب خانگی بوده و مؤثرترین اقدام در جهت کاهش مصرف و استفاده درست از آب، انتخاب صحیح و استفاده از تجهیزات و شیرآلات مناسب می باشد. به همین دلیل نکته مهم دیگری که هنگام خرید شیرآلات باید مدنظر قرار گیرد، قابلیت تنظیم آب شیرآلات است. شیرهای اهرمی که امروزه تولید آن‌ها بسیار افزایش یافته است، ضمن برخورداری از زیبایی، تنظیم فشار آب را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده‌. شیرهای اهرمی علاوه بر اینکه کاهنده مصرف آب بوده، راحت‌تر از مدل‌های قدیمی باز و بسته می‌شوند و در صورت خراب ‌شدن به‌راحتی توسط کاربر تعمیر می‌شوند. بنابراین از نظر تنظیم فشار آب، خرید شیرآلات اهرمی توصیه خواهد شد.

 

منبع : سایت اندیکا

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • شیرآلات اندیکا
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • شیرآلات اندیکا