شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

شیرآلات اندیکا

معرفی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی اندیکا

  • ۰
  • ۰

 

 

مقدمه:

در تمامی شیرآلات اهرمی کاتریج قرار گرفته است و نقش بسیار مهمی در عملکرد شیر آلات ایفا میکنند ، ما قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با کاتریج آشنا کنیم.

تاریخچه کاتریج شیرآلات

در گذشته شیرآلات دوخروجی داشتند. یک خروجی  آب گرم و یک خروجی آب سرد بود . تا در سال 1937 این طراحی تغییر یافت. این تغییر ابداعی از  دانشجویی به نام “آل موئن” بود. یک روز او شیرآب را باز نمود تا با آن دستان خود را بشوید ولی دست او با آب گرم سوخت.این حادثه موجب شد تا  ایده طراحی شیرآلات با یک علم خروجی آب در ذهنش شکل بگیرد.

در بین سال های 1940 تا 1945 آل موئن شیرهای متفاوتی طراحی کرد: از شیرآب هایی که  دو دریچه داشتند تا شیرآب هایی که  استوانه ای بودند.  وی سرانجام اولین شیر مخلوط خود را را در اواخر 1947 توانست بفروشد. در سال 1959 ، شیرآب هایی که او ساخته بود در بیش از یک میلیون خانه در آمریکا استفاده شد و تقریباً در 55 کشور جهان به فروش رفت

به جر از آل موئن ، لندیز پری هم کس دیگری بود که  درگیر طراحی های مبتکرانه شیرآلات بود . در سال 1945 وی برای اولین بار توانست  شیرآب  تک ضرب (با دسته ربع گرد) را برای فراهم نمودن امکان کنترل بهتر میزان حجم خروجی  آب  طراحی کند . این طراحی او موفق شد  در سال 1952 به عنوان اختراع ثبت گردد .

تا حدود بیست سال بعد از آن ، ولورینگ برَس  دیسک های سرامیکی برای کنترل آب را اختراع و ثبت نمود.  متفاوت با  کارتریجهای لاستیکی، دیسک های سرامیکی صیقلی میباشند  و میزان صاف بودن آنها در نوارهای نازک اندازه گیری می شود. دیسک های سرامیکی بخاطر مقاومتشان در برابر ساییدگی از دیسک های لاستیکی ماندگاری بیشتری دارند .

دلایل سفت شدن شیر اهرمی و روش برطرف کردن آن

دلایل سفت شدن کاتریج

  • خشک شدن مغزی و واشر
  • خرابی مغزی
  • جرم گرفتن مغزی
  • فرسوده شدن واشر

 

البته دلایل دیگری مثل دمای بالای آب، سختی و رسوب داشتن آب، و استفاده کردن پی در پی از شیر هم میتواند باعث خرابی کاتریج بشود البته در کاتریج های ضعیفتر. و راه حل آن تعویض کاتریج میباشد.

 

سخن پایانی

شرکت شیر آلات اندیکا با استفاده از مرغوب ترین کاتریج های موجود در بازار توانسته رضایتمندی مشتریان خود را به همراه داشته باشد و خرابی کاتریج را به صفر برساند.

  • ۹۸/۰۹/۲۸
  • شیرآلات اندیکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی